niedziela, 13 grudnia 2015

Vettakollen

Kochani,
pojawiła się mała przerwka w nadawaniu, ale mam nadzieję, że skutecznie pożegnamy ją teraz.
Trochę zmian było u mnie i podróży. Pożegnałam się z moją kawiarenką w centrum, także obecnie poszukuję pracy i powinnam mieć więcej czasu. Hoho nic bardziej mylnego! Dziś jednak jestem z powrotem na mojej kanapie z kubkiem gorącej herbaty i piszę posta :) I wiecie co? I like it!


Poniżej pragnę Wam pokazać kilka zdjęć z pięknej okolicy Oslo, do której serdecznie zachęcam byście się wybrali. Vettakollen , bo o niej mowa, mieści się na północy miasta, w okolicach Hollmenkollen i z tejże góry skocznia jest bardzo dobrze widoczna. Nie tylko skocznia oczywiście.


Widok jaki napotkamy po ok 30min wędrówce jest wspaniały i zapiera dech w piersiach. U naszych stóp leży całe miasto i fjordy!

 Polecam wybrać się tam w pogodny dzień oczywiście. Droga pod górę nie należy do najłatwiejszych szlaczków, ale z powodzeniem pokonują ją dzieci czy ludzie starsi, których napotkaliśmy. Wspinamy się wciąż po kamieniach czy korzeniach, po lesie, niekiedy bywa ślisko, także dobre buty to podstawa. Myślę, że jutro będę miała małe zakwasy na nogach, ale Ci bardziej usportowieni na pewno nawet nie poczują.






Ja o tym punkcie widokowym dowiedziałam się stosunkowo niedawno, także jeżeli ktoś jest również niezorientowany podpowiem jak się tam dostać: jeśli poruszamy się autem sprawa jest prosta- w nawigację wpisujemy Vettakollen, która kieruje nas tuż za bramki, jedziemy na parking dla odwiedzających i zaczynamy przygodę. Można także skorzystać z transportu publicznego, metro dojeżdża na stację o tej samej nazwie i oczywiście kierujemy się w górę. Jeśli ktoś ma więcej czasu, polecam wybrać się znad uroczego jeziorka Sognsvann, co wydłuży nam spacer o dodatkową godzinę.


Na szczycie ludzie sobie biwakują i spędzają przyjemnie długie godziny. Nawet teraz, w połowie grudnia spotkaliśmy wielbicieli engangsgrillów!




Taki to grudzień w tej zimnej Norwegii!




Na koniec wędrówki można udać się do pizzeri nieopodal. Słyszałam, że to jedna z lepszych w mieście!



Udanego tygodnia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz