wtorek, 26 stycznia 2016

sesji czas..

Sesji czas, to porządków czas!  I pisania bloga :)
Notatki służą mi głównie jako podstawka pod herbatę haha.
Pierwsze zaliczenia za mną (dobrze mi poszły) i trochę się rozleniwiłam, przyznam szczerze.
Bawi mnie to zdjęcie, to tak na rozluźnienie.



Plan na dziś jest taki- napiszę post, przeczytam notatki i obejrzymy film! Świetny film w nagrodę, który widziałam 2 dni  temu i bardzo mnie urzekł. Jak dla mnie 10/10!
O! Właśnie mnie natchnęło na następny wpis- moje top 10, a nie wiem czy Wam wspominałam, uwielbiam oglądać filmy!
Film, o jakim mówie to Praktykant. Świetna gra Roberta De Niro i Anne Hathaway.
Lekki, przyjemny, ciepły i inspirujący. Porusza ważne problemy współczesnego świata. Świetne stylizacje głównej bohaterki- bisneswoman.


Ostatnio wybraliśmy się do niewielkiej miejscowości pod szwedzką granicą, o dźwięcznej nazwie Ørje :) Warunki drogowe były ciężkie, bo nisko nad ziemią, otaczała wszystko ciężka mgła. Nie jestem w stanie powiedzieć czy ta mieścinka jest ładna, widoczność  była na 5m, ale z pewnością jest mała. Spójrzcie na tą uroczą stacje benzynową :)


Oslo leży w niecce. Nie całościowo, wiele domów bowiem jest umieszczonych na górach okalających centrum jak choćby Holmenkollen czy Ekeberg, gdzie ja mieszkam. To ukształtowanie terenu sprzyja powstawaniu smogu. Tak, tak tu też mogą pojawiać się takie problemy. Co prawda jest nacisk na eko i auta elektryczne, jednak kiedy nie ma wiatru i w czystej Norwegii pojawiają sie problemu współczesnego świata. W drodze powrotnej napotkaliśmy szyld z prośbą o pozostawienie aut w domu.


I jeszcze parę słów o Vollen. Małej mieścince położonej 30km na południowy zachód od Oslo. Te okolice znam dobrze, gdyż kiedyś tam mieszkałam. Piękne plaże, niemal wszędzie ładne widoki, domki umieszczone na górach, nad Oslofjordem. W cieplejsze dni można tam zaobserwować dużą aktywność na wodzie. Łódki są bowiem bardzo popularne wśród Norwegów. Kursuje także prom do centrum Oslo, co stanowi ciekawą alternatywę na podróż do miasta.
Zimą prezentuje się to następująco













Na koniec przepiękne zdjęcie z nowej kampanii Jimmiego Choo <3


Do następnego, trzymajcie za mnie kciuki!


2 komentarze: