sobota, 23 stycznia 2016

update

Hello,
jak tam po swietach? Milo przywitaliscie Nowy Rok?
U mnie zmian ciag dalszy. Posty pojawiaja sie co raz rzadziej, bo i ja co raz rzadziej w Norwegii. Byc moze trzeba bedzie zmienic formule? A co z nazwa?
Mam dla Was piekna piosenke na poczatek.
Pochwale sie Wam, ze od mojego kochanego gwiazdora dostalam elektryczne pianino pod choinke, ucze sie grac w wolnych chwilach, moze pojawi sie tu kiedys jakis filmik? :)

Jesli sie pochodzi z zachodniej Polski tak jak ja, to snieg i mroz nie zawsze stanowia synonimy zimy. Tą najłatwiej spotkac oczywiscie nigdzie indziej jak w Norwegii. W poludniowej czesci kraju, to moze tez nie pewniak, ale mamy znacznie wieksza szanse zobaczyc bialy puch. Na przyszly tydzien np zapowiadaja odwilz. Ale skupmy sie na tym co jest teraz, a teraz biale szalenstwo trwa!
Dziadek mroz trzyma i nie odpuszcza, -16 na termometrach, snieg mieni sie jak diamenty, a drzewa wygladaja jak pomalowane biala farba.


Bilety z Poznania mozna znaleźć naprawde tanio. Ja ostatnio kupowalam za 29zl. Niesamowite, że pomiędzy krajami można podróżować taniej niż w obrębie jednego państwa. Ikke sant?


Zdjęcia, które tym razem robiłam ja :) są z Moss- małej miejscowości nieopodal lotniska Oslo-Rygge. Tutaj możemy także znaleźć polski sklep Baza.


Woda paruje- niesamowity widok. Dzieje się tak przez różnice temperatur. Czytałam, że ostatnio nad Bałtykiem można było zaobserwować podobne zjawisko. 






 Na samą myśl o kąpieli w tak lodowatej wodzie, dostawałam jeszcze większych drgawek




W oddali widać prom, z którego wcześniej już korzystaliśmy, łączący Horten z Moss, możecie przeczytać o tym tutaj.


Poniższe zdjęcie jest moim ulubionym z wycieczki i zatytułowałam je Cień wiatru. Zapewne to zasługa latarni, ale metafora jak najbardziej pasuje.










Następnie udajemy się do parku Søndre Jeløy na spacer. Żałujemy, że nie mamy ze sobą czapek i spodni narciarskich. Mróz już nieźle daję się we znaki, ale krajobraz zdecydowanie zachęca do zaciśnięcia pasa i dalszych wycieczek :)








Rudolfy dwa






Moja odpowiedź z humorem, w nawiązaniu do tego, co ostatnio wszyscy możemy zaobserwować na fejsie.


Gorące pozdrowienia z zimnej Norwegii przesyłam. 
Trzymajcie się ciepło

2 komentarze:

  1. -16 brzmi strasznie, ale za to zdjęcia zachęcają do odwiedzenia Norwegii także o tej porze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mysle, że jest to doskonała pora roku na odwiedziny! Ceny biletów zachęcają, a najlepiej gdybyś w zestawie zamówił sobie słońce :)

      pozdrawiam

      Usuń